La Revolució Francesa

  • Fugida de Lluís XVI

    Fugida de Lluís XVI

    Lluís XVI i la família reial van intentar fugir, disfressats d'aristòcrates russos. El seu propòsit era arribar al poble fortificat de Montmédy al nord-est de França, un baluard monàrquic des del qual el rei esperava dirigir una contrarevolució; tanmateix, en arribar a Varennes,
  • Convocatòria dels Estats Generals

    Convocatòria dels Estats Generals

    els Estats Generals van ser l’assemblea que representava els tres estaments de la societat francesa de l’Antic Règim
  • Jurament del Joc de la Pilota

    Jurament del Joc de la Pilota

    és el compromís d'unió pres pels 577 diputats del tercer estat. Per fer front a les pressions al monarca van jurar de no separar-se fins a l'aprovació d'una Constitució.
  • Presa de la Bastilla

    Presa de la Bastilla

    els parisencs van assaltar la Bastilla, per poder revindicar els seus drets i llibertats
  • Declaració dels Drets de l'Home i del Ciutadà

    Declaració dels Drets de l'Home i del Ciutadà

    conjunt de drets individuals i col·lectius. Va ser adoptada el 26 d'agost de 1789 per l'Assemblea Nacional Constituent francesa com a primer pas per redactar una Constitució.