
Història de la discriminació pel lloc de procedència, ètnia i cultura
-
Ferran VI, va ordenar l'empresonament del poble gitano, no van poder ser alliberats fins al 1783
-
Dirigit per Adolf Hitler, va liderar la ideologia de la societat alemanya fins que el país fiu vençut 1945. La idiologia nazi va suposar el desplaçament, empresonament i posterior extermini d'entre 11 i 12 milions de persones, entre jueus, gitanos, negres, homosexuals, comunistes, anarquistes, opositors polítics, també catòlics i protestants.
-
La dictadura franquista va reprimir i perseguir durament la comunitat se'ls va prohibir parlar la seva llengua en públic i la seva vida nòmeda va ser criminalitzada
-
Va ser un règim de segregació racial que es practicà fins al 1992. Va ser implantat pels colons neerlandesos i consistia en la segregació especial per ètnies, la negació al sufragi de les persones negres i la prohibició de matrimonis interracials.
-
I també l'11S al 2001, són determinants per l'estigmatització arreu del món a les persones musulmanes que són criminalitzades i reben agressions pels atemptats terroristes.