-
S'havia de triar entre un rei absolutista i una reina liberalista. Es va fer una guerra civil i van guanyar els liberalistes.
-
Els partits conservadors van començar a guanyar poder i la població va perdre el dret a vot
-
Els conservadors eren tant autoritaris que es van revolucionar per canviar la família dels reis. L'any següent es canvia el rei que converteix espanya en una monarquia parlamentaria
-
Espanya va topar amb molts problemes que van crear: disputes polítiques, crisis, guerres i la pèrdua de Cuba). El Rei va fugir i es va crear la 1era república.
-
L'exercit va decidir no obeir a la primera república i s'estableix un nou rei. Els homes van poder votar a partir de l'any 1890 però en realitat qui decidia era el Rei. Quan es va morir va decidir que nomes governessin partits conservadors
-
En el segon intent d'independència, Cuba es ajudada per els EUA i aconsegueixen la llibertat. Més tard les EUA també ajuden a Filipines on també aconsegueixen la independència. La població d'Espanya es queda molt dèbil i passen una crisi.