-
Va ser un conflicte bèl·lic entre tropes de l'ONU i la República d'Iraq, contra la invasió iraquià de Kuwait.
Va ser un acord entre la RFA i la RDA, el qual reunificava les dues Alemanyes per deixar-ne només una. -
L'URSS no aconsegueix sortir de la seva crisi interna, llavors es desmembra en diferents països com: Ucraïna, Bielorússia, Armènia, Kazajistan...
-
Va ser un tractat signat per tots els membres de la CEE, que donava pas a la UE.
-
Va ser un intent d'extermini de la població tutsi per part del govern hutu de Ruanda. Va morir el 70% de la població tutsi en tot just 100 dies.
-
Va ser un acord signat a Dayton (EUA) per Bòsnia i Hercegovina, Croàcia i Iugoslàvia, per donar per finalitzats tots els conflictes armats durant el procés de desmembrament de l'Antiga Iugoslàvia.
Tractat signat per diversos països de la UE, per eliminar les fronteres internes i moure els controls a les fronteres externes. -
Va ser una guerra per a l'intent d'independència de Kosovo de les repúbliques de Sèrbia i Montenegro, amb el suport de l'OTAN i de l'exèrcit d'Albània.
-
Va ser un atac terrorista als EUA. Al-Qaida va robar quatre vols d'avions: els dos primers els van estavellar cadascun a una torre bessona, el tercer al costat oest del Pentàgon i l'últim amb direcció Washington D.C. va estavellar-se amb el terra a Pennsilvània.
Els EUA decideix envair Afganistan després dels atemptats de l'11-S amb l'ajut d'altres aliats amb la lluita contra el terrorisme. -
L'euro és la moneda dels Estats que formen part de la UE, la moneda va entrar en circulació a partir de l'any 2002.
-
Va ser un conflicte bèl·lic per part dels EUA i altres països amb l'objectiu d'envair Iraq, ja que segons els EUA posseïa Armes de Destrucció Massiva.
-
Va ser un atac terrorista a quatre trens dut a terme per Al-Qaeda, va deixar 193 morts i 2053 ferits.
-
Van ser quatre explosions que van paralitzar el transport públic de la capital anglesa: els 3 primers en un metre de Londres i la última en un bus.
-
La UE augmenta el seu nombre de membres fins a 27.
-
Va ser una crisi començada el 2006 a causa del col·lapse de la bombolla immobiliària als EUA. La qual, va començar a afectar el món greument a partir d'inicis del 2008.
Van ser dotze atacs terroristes en Bombai pel grup gihadista Mujahidins del Degà, on van morir 173 persones i van resultar 327 ferits. -
Van ser una sèrie de manifestacions entre 2010 i 2012 en el món àrab, reclamant millors condicions de vida i drets socials. Com a conseqüències es van derrocar diverses dictadures i autoritarismes.
Acaba la Guerra d'Iraq. -
La UE augmenta el seu nombre de membres fins a 28.
-
Van ser diversos atacs terroristes en la capital francesa. Van ser tirotejos contra restaurants, pressa d'ostatges i explosions suïcides fetes pel grup terrorista Daesh. Van deixar 131 morts més els 7 terroristes i 415 ferits.
-
Van ser dos atacs terroristes per Daesh a la capital belga, causant 35 morts i 340 ferits. Van ser dues explosions en l'aeroport de Brussel·les i una altra a l'estació de metro de Maelbeek/Maalbeek, prop del Parlament Europeu.