-
Va ser una batalla que va tenir lloc a la península Ibèrica a prop del riu Guadalete. Les consequències van ser decisives pel futur de la península.
-
Sis anys després de la mort dels Omeyes, Abderraman I va desenvarcar al-Àndalus i es va proclamar emir tras conquistar Còrdova.
-
El compte Wilfredo el Velloso, fill de Sunifredo, es va separar dels francs.
-
Va ser un estat musulman Andalusí amb capital a Còrdova, proclamat per Abderraman III.
-
Formava part del Regne d'Astúries i del Regne de Lleó, fins que va tomar forma d'un estat autònom. Un segle després va passar a ser el Regne de Castilla.
-
Van ser petits regnes en que es va dividir el Califat de Còrdova, després del Califat Hisham III i la abolició del Califat.
-
Es va enfrentar a un exèrcit aliat cristià format en gran part per les tropes castellanes de Alfonso VIII de Castilla.
-
Va ser un estat musulman situat al sud de la península, com a capital Granada.
-
Els Reis Catòlics es van casar en secret al 1469, van donar origen a la unió de Castella i Aragó al 1474.
-
El conjunt de campanyes militars empreses pels Reis Catòlics van culminar les capitulacions de Boabdil.