-
A Holanda, un fabricant de lents anomenat Zacharias Janssen va crean el primer microscopi.
-
Anton van Leewenhoek va crear un altre microscopi amb el qual va descobrir noves bactèries mirant la ronya que hi tenia als dents. Els hi va anomenar, en comtes de bactèries, animaculs
-
Robert Hooke va veure similituds entre les cèl·lules i les cabines on els monjos dormien, anomenades ''cell'' (cel·la o cèl·lula) i aquest és l'origen d'aquest nom.
-
Els alemanys Matthias Schleiden, botànic, i Theodore Schwann, fisiòleg, formulen la teoria de la cèl·lula.
Schleiden la desenvolupa en el camp de la botànica, l'any 1838, i Schwann l'amplia al camp de la zoología,l'any 1839. -
El fisiòleg alemany Robert Remak descobreix els processos mitòtics, que són aquells pels quals les cèl·lules es multipliquen per escissió del seu nucli.
-
El patòleg alemany Rudolf Virchow investiga el procès de formació de la cel·lula: ''omnis cellula e cellula'', «tota cel·lula prové d'una altre cel·lula»