-
Després de la conquesta d'Hispania, el califat omeia va establir va establir la península Ibèrica un emirat del seu imperi, anomenat al-Àndalus.
-
Abd al-Rahman I va establir a Al-Àndalus un emirat omeia independent de Còrdoba
-
Fou el segon emir omeia de Còrdova. Va succeir el seu pare Abd-ar-Rahman I el 7 d'octubre del 788 quan tenia 30 anys.
-
Durant la persecució contra els omeies després de la batalla del riu Zab va poder fugir secretament a Palestina, i junt amb el seu llibert Badr se'n va anar cap a Egipte i després a Ifríqiya.
-
Va ser l'època de més esplendor cultural i economica d'al-Àndalus, a causa del control del comerç.
-
Va ser aleshores que el jove príncep Abd-ar-Rahman va posar fi a les rebel·lions internes, va enfortir el poder polític i va vèncer diverses vegades els enemics del nord.
-
Es va dividir al-Àndalus en més de 25 regnes independents, anomenats taifes, creats al voltan d'una gran ciutat.
-
Fundat el 1238 per la dinastia dels nassarita, va viure una època de prosperitat a causa dels seus ports comercials i a la rica agricultura.
-
conegut pels cristians com Boabdil, va ser el darrer rei musulmà de Granada pertanyent a la dinastia nassarita.