Índice

1ª Guerra Mundial

  • La novia del Vent

    La novia del Vent
    Kokoschka pinta el seu autoretrat abraçat a el gran amor de la seva vida, la vídua del seu gran ídol Gustav Mahler.
    Alma era jove, bella i molt lliure. Kokoschka era jove, immadur i amb res a les butxaques. Però malgrat les diferències, tots dos van col·lisionar com dos trens i van viure un amor igual d'tempestuós que aquesta pintura. Tot va acabar 3 intensos anys després: Ànima es va quedar embarassada i va avortar just quan va succeir l'atemptat de Sarajevo que va iniciar la I Guerra Mundial.
  • Dead Germans in a Trench

    Dead Germans in a Trench
    El pintor William Orpen també mostra cossos podrint-se en una trinxera. El diari londinenc The Times va dir de Orpen: "pinta cossos amb un habilitat serena, com pintaria flors." La censura va permetre la seva exhibició, ja que es tractava de cossos de l'enemic.
  • Dia Gris

    Dia Gris
    Al cru realisme de postguerra, aquesta obra representa un matí a la perifèria de Berlín. En primer pla, el protagonista, un funcionari de pensions per als mutilats de guerra. Vestit amb una certa elegància, aquest buròcrata és la viva imatge d'una assistència social fugissera i pedant. Simbòlicament, un mur de maons i d'indiferència separa el funcionari del soldat. En el pla posterior, un obrer es dirigeix ​​al seu treball, i en un racó, apareix la figura furtiva d'un negociant de mercat negre.
  • Shock Troops Advance under Gas

    Shock Troops Advance under Gas
    Otto Dix,l voluntari que va combatre durant tres anys i va obtenir la Creu de Ferro. A partir de llavors va començar a tenir malsons recurrents en les que s'arrossegava a través de cases destruïdes. Va plasmar el trauma en obres dels anys 20. Quan els nazis van arribar a el poder, van considerar el seu art "degenerat" i alguns dels seus quadres van ser confiscats. El seu col·lega de moviment Ernst Ludwig Kirchner va passar dos anys en un sanatori suís després d'abandonar ferit al front.
  • Mort del comisari

    Mort del comisari
    La pintura ocupa un lloc central en el període soviètic de la feina creativa de Petrov-Vodkin. El tema de la vida, el sacrifici i la mort, que és un dels temes bàsics per a l'artista, es va il·lustrar per primera vegada en les imatges dels herois revolucionaris. La trama de la pintura es basa en un esdeveniment de la Guerra Civil Russa.
  • La Guerra

    La Guerra
    El panell central exposa el resultat de la topada: En un cràter, provocat per l'impacte directe d'un explosiu que ho fa miques tot. Hi ha un home crucificat que penja d'un arbre, pràcticament un esquelet. El lloc està infestat de cadàvers, mutilats i ferits.