-
-
Durant el tercer mil·leni aC, els sumeris van construir les primeres ciutats estat, entre les quals van destacar Uruk i Ur. Aquestes ciutats eren independents entre si. Algunes es van expandir i van dominar-ne unes altres
-
-
Al voltant de l'any 2300 aC, els accadis, sota el comandament del rei Sargó, van envair les ciutats estat sumèries i van fundar l'Imperi accadi.
-
-
Més tard, cap al 1800 aC, l'hegemonia va passar a la ciutat de Babilònia, governada per Hammurabi, que va fundar l'Imperi babilònic.
-
-
L'últim gran domini, entre el 1356 i el 612 aC, va correspondre als assiris, un poble guerrer que va conquerir tot Mesopotàmia i va estendre l'Imperi assiri fins al mar Mediterrani. Destaquen les conquestes d'Assurbanipal.
-
-
Durant l'Imperi neobabilònic, del 612 al 539 aC, es van imposar els caldeus. El rei més destacat d'aquest període va ser Nabucodonosor II.
You are not authorized to access this page.