-
La llegenda explica que Roma va ser fundada per Rómul i Rem. -
La monarquia Romana va ser el govern monàrquic de la ciutat de Roma, és a dir tot el poder cau sobre una persona. D'acord amb la llegenda romana, la ciutat es va fundar el 753 aC per Ròmul i Rem. El regne va acabar amb l'expulsió de Tarquí el Superb el 510 aC i la creació de la República Romana.
-
La República Romana va ser el període on la forma del govern era la república és a dir que basen el seu poder polític en la voluntat democràtica del poble i els poble podia votar. Aquest període va començar amb l'expulsió de l'últim monarca el 510 aC, Tarquini el Superb, i va acabar amb la batalla d'Accium (2 de setembre de 31 aC)
-
Les guerres púniques van enfrontar entre els anys 264 a. C. i 146 a. C. a les dues principals potències del Mediterrani Occidental, Roma i Cartago.
Per situarse on va ser el conflicte en la imatge es veu on estava situat. -
La batalla d'Àccium es va produir el 2 de setembre de l'any 31 aC entre les flotes de Juli Cèsar Octavià (el futur August) i la de Marc Antoni i la seva aliada Cleòpatra VII.
Marc Antoni va acabar sent derrotat.
Donant començament a l'imperi. -
L'Imperi Romà va començar el l'any 31 aC i va finalitzar el 476.
Estava caracteritzat per una forma de govern autocràtic és a dir, què tot el poder polític cau sobre una sola persona. Durant l'etapa imperial els dominis de Roma va arribar a la seva màxima extensió durant el regnat de Trajà. La seva superfície màxima estimada seria d'uns 6,5 milions de km². -
Durant aquest dos segles l'imperi estava en estat d'esplendor conseguint el seu màxim territori.
-
En aquestes dates Trajà conquista Mesopotàmia i Assíria , aconseguint la màxima expansió de l'Imperi.
En l'imatge es pot veure com l'imperi va conquerir tot el Mediterràni. -
Durant aquest dos segles l'imperi va estar en un estat de crisis constant, fins que Roma va ser derrotada el 476