-
La paraula monarquia vol dir que governa sol un home (un rei).
Roma en els seus inicis va ser una ciutat d'estat, segons la llegenda els seus fundadors van ser Ròmul i Rem.
Ròmul va ser el primer rei i va fundar el senat.
Amb el temps Roma es va anar expandint i dominant territoris dels pobles veïns com: Etruscs, Sabins i Llatins. -
A la República la va governar una oligarquia,és a dir, governa el Senat de Roma i els magistrats.Són un grup de persones que formen de l'oligarquia de la ciutat,és a dir,els privilegiats.Amb els anys els plebeus (no privilegiats) també poden formar part del senat.Cap a la meitat del segle 3 aC hi havia 3 potències a la mediterrània com: Roma, Cartago i Macedònia.
Roma primer va vèncer a Cartago (guerres púniques) i després va vèncer a Macedonia. A la batalla d'Àccium venç Octavi i funda l'Imperi -
A la mort de l'emperador Teodosi, que havia donat mostres excepcionals de justícia i de valentia, els seus dos fills es van repartir el seu imperi: Arcadi, el primogènit, va governar la part oriental, mentre que l'occidental va quedar en mans d'Honori, el més jove.
-
Es coneix amb el nom de les guerres púniques als tres conflictes armats que van enfrontar entre els anys 264 a. C. i 146 a. C. a les dues principals potències de la Mediterrània occidental de l'època: Roma i Cartago.
-
El Regne de Macedònia va ser un Estat grec de l'antiguitat clàssica i de l'hel·lenística, al nord de l'actual Grècia, vorejada pel Regne d'Epiro a l'oest i la regió de Tràcia a l'est. Aquest territori coincideix en bona part amb les regions gregues contemporànies de les Perifèries de Macedònia Occidental i Macedònia Central. I finalment Roma la va conquerir en el any 148 aC
-
Tot i que sota el seu govern la República va experimentar un breu període de gran prosperitat, alguns senadors van veure a César com un tirà que ambicionava restaurar la monarquia. ... Dit complot va culminar quan, en els idus de març, els conspiradors van assassinar a Cèsar al Senat.
-
El 2 de setembre es va lliurar la batalla naval d'Àccium, en la qual la flota d'Antonio i Cleopatra va ser vençuda per la d'Octaviano retirant-se tots dos amb els seus navilis restants de tornada a Alexandria.
Cap al 31 aC es desenvoluparà, a la costa occidental de Grècia, la batalla d'Acció o d'Àccium, una de les batalles navals més conegudes de l'antiguitat. Conflicte que enfrontarà dos dels líders polític-militars més importants del moment en el món romà, Marco Antonio i Cayo Octavi -
En el imperi va haver-hi 2 èpoques una d'esplendor i l'altre de no esplendor.
Esplendor:
Octavi august va ser el primer emperador i va concentrar tots els poders també va mantenir el Senat, però li treu el poder.
Durant aquest període Roma assolirà la màxima expansió a l'època de l'emperador Trajà. No Esplendor: Roma a partir del segle 3 es va debilitar pels atacs dels bàrbars i altres motius econòmics i polítics. L'any 395 aC Teodosi divideix l'imperi entre els seus dos fills.