-
El gran Imperi francès havia arribat al cim del seu poder. Els seus territoris comprenien a més de França, els Països Baixos i el nord d'Itàlia però la seva autoritat s'estenia a més pels Estats vassalls i aliats.
A partir d'aquí van haver diverses conseqüències, es va començar a difundir idees liberals arreu d'Europa i també desperta sentiments nacionalistes. -
La derrota de Napoleó va donar lloc a la Santa Aliança entre Rússia, Prússia i Àustria, la qual van crear al Congrés de Viena, i allà també es crearà la Restauració.
Aquest tres països volien tornar a impartir la Monarquia Absoluta i tornar a l'Antic Règim arreu Europa.
Això ho van fer de manera que ls fronteres van tornar a ser les que eren abans de la Rev. Francesa i van crear un exèrcit de la Santa Aliança per sufocar altres possibles revolucions. -
Al 1815 Napoleó va perdre a la guerra de Waterloo, i allò va portar al final de 2 exilis, ell va ser desterrat de França a una illa, per no poder tornar. Aquesta derrota va donar lloc a la Santa Aliança entre Rússia, Prússia i Àustria, la qual van crear al Congrés de Viena, i allà també es crearà la Restauració. -
Les revolucions de 1820 van sorgir com a reacció a la Restauració que es va produir com a conseqüència de la derrota de la França revolucionària.
Es van concentrar al sud d'Europa. En concret, Espanya va ser l'epicentre d'unes revoltes que s'estendrien a Itàlia, Portugal i Grècia. També arribarien al nord, a Prússia oa França, però amb molta menor intensitat.
Amb aquestes revolucions Europa queda dividida en dos blocs polítics: Europa Occidental liberal i Europa Oriental absolutista. -
Els dos blocs d'Europa segueixen separats per liberals i absolutistes, els liberals defenien la llibertat individual (drets dels ciutadans, igualtat davant la llei, supressió privilegis,etc.). Mentre que els absolutistes mantenien la ideologia de que s'havia de tenir una Monarquia absoluta,i també tornar a tenir una societat estamental.
Durant aquestes revolucions Bèlgica aconsegueix la
seva independència i el poble es separa del regne dels
Països Baixos.
Moviment revolucionari, molt més extens. -
A la tercera revolució per fi van aconseguir derrocar del tot la Restauració.
Es dona per tota Europa, amb la participació de les classes populars a favor del Liberalisme.
A partir d'aquí es va implantar el Liberalisme arreu Europa, excepte a Rússia que seguirà amb el absolutisme fins al principi del segle XX.
A tot això s'ha de tenir en compte que el Liberalisme necessita un factor molt important, el Nacionalisme, d'alguna manera aquests dos es complementen i sense un no podria haver l'altre. -
Aquests dos països es crearan després de la revolució del 1848.
Tots dos tindran processos d'Unificació, abans del 1871 no existien, eren països separats, i a partir de la idea del nacionalisme,s'uniràn. Veuran que tenen diverses coses en comú, i decidiran unir-se i fer un estat, així aquestes regions es faran més fortes.
L'objectiu del nacionalisme és que totes les nacions tinguin el seu estat, fonamenta les idees en la creença que hi ha certes característiques comunes a una comunitat nacional.