- 
  
   inici:cop d' estat dels enemics de Robespierre. inici:cop d' estat dels enemics de Robespierre.
 Fets importants: constitució 1795
 -republica
 separació de poders: legislatiu: cambra 500 y cambra ancians ( senat)/ executiu: directori( 5 persones)/ judicial: jutges
 -Tensió internacional: amenaces paisos absolutistes
 -Descontent socials jacobins y poble
- 
  
   El rei convoca la assemblea dels "Estats Generals" El rei convoca la assemblea dels "Estats Generals"
 Es vota que paguen impostos els privilegiats ix NO
 El sistema era 1 vot per Estat
- 
  
   El 3er estat es nega a votar i abandona la sala, estanca en la "Sala del Joc de la Pilota" El 3er estat es nega a votar i abandona la sala, estanca en la "Sala del Joc de la Pilota"
 El 3er estat demana: constitució i 1 vot per persona
- 
  
   El poble assalta les propietats dels privilegiats al camp i agafa les armes( maten i cremen) El poble assalta les propietats dels privilegiats al camp i agafa les armes( maten i cremen)
 A París assalten "la Bastilla" (era una presó i quartell de l' exercit)
 Els ciutadans s'organitzen en la "Guàrdia Nacional" comencen a demolir la Bastilla.
- 
  
   Tenien com a objectiu la Abolició de l'antic règim. Tenien com a objectiu la Abolició de l'antic règim.
 Declaració de Drets dels ciutadans
 -ciutadans lliures i iguals davant la llei
 -drets naturals ( d'expressió, pensament lliure...)
- 
  
   La constitució esta composta per una monarquia parlamentaria, sobirania nacional, divisió de poders i sufragi censatari( voten els homes majors de 25 anys amb una renda elevada) La constitució esta composta per una monarquia parlamentaria, sobirania nacional, divisió de poders i sufragi censatari( voten els homes majors de 25 anys amb una renda elevada)
- 
  
   Es van dividir en dos partits polítics jacobins i girondins Es van dividir en dos partits polítics jacobins i girondins
 Jacobins (Robespierre)
 -Mitjana i baixa burgesia.
 -republicà
 -sufragui universal masculí
 Girondins (Danton)
 -alta burgesia i noblesa
 -monarquia parlamentaria
 -sufragi censatari Sans culotte: es el poble que va contribuir a la revolució.
- 
  
   inici: victoria dels girondins al parlament inici: victoria dels girondins al parlament
 Governa:Dalton
 Fets importants: Judici a la familia reial per alta traició.
 La familia reial intenta fugir a Austria: els agafen y els jutgen.
 Austria i Prussia declaren la guerra a França.
 El poble Frances agafa les armes contra Aústria
 Victoria del poble frances
- 
  
   cop d'estat dels Jacobins més sans cuottes cop d'estat dels Jacobins més sans cuottes
 Fets importants: CONSTITUCIÓ 1793
 -republica, sobirania nacional, sufragi universal masculi
 -No separació de poders
 -govern revolucionarí
 -robespierre
 -reformes revolucionaries
 -Epoca del terror; el govern revolucionari persegueix i jutga a tots els que considera contrarevoluciobaris (noblesa,clergat,alta burguesia, monarquies...)1300 assesinats en 1 any.
- 
  
  