שנות ה- 2000

  • אסון ורסאי

    אסון ורסאי
    אסון ורסאי בחתונה של קרן ואסף דרור, סמוך לשעה 22:43 בלילה. באותו עת, רוב האורחים רקדו ברחבת הריקודים בקומה השלישית, שבה נערכה באותה עת החתונה, ולפתע קרס חלק גדול מרצפת הרחבה וכתוצאה מכך 23 מאורחי החתונה נפלו אל מותם וכ-380 אורחים נוספים נפצעו. החילוץ והפינוי באירוע נוהל על ידי פיקוד העורף.
  • אסון מגדלי התאומים

    אסון מגדלי התאומים
    אסון מגדלי התאומים
    ב-11 בספטמבר 2001 קרסו שני מגדלי התאומים, לאחר שזוג מטוסים התרסקו לתוכם, כחלק מפעולת הטרוריסטים האסלאמיסטים מקבוצת אל-קאעידה. המטוסים, שהיו עמוסים בכמות גדולה מאוד של דלק, פגעו בכל אחד משני המגדלים וגרמו לדליקה שהתיכה את שלד הפלדה של המבנה - דבר שגרם בסופו של דבר לקריסתו.
    אסון מגדלי התאומים גרם לפחד גדול מפני אל-קאעידה וחיפוש רב אחרי מנהיגם.
    אחרי שנהרסו מגדלי התאומים נוצרה פגיעה בסחר העולמי אז נוצר במקומם "מגדל הסחר העולמי החדש"
  • מבצע חומת מגן

    מבצע חומת מגן
    מבצע חומת מגןמבצע חומת מגן (29 במרץ 2002 - 10 במאי 2002) היה מבצע רחב היקף של צה"ל ושירות הביטחון הכללי בשטחי יהודה ושומרון, שהתרחש בעקבות הפיגוע במלון "פארק" בנתניה, בו נרצחו 30 אזרחים ישראלים. מטרתו העיקרית הייתה לפגוע בתשתיות הטרור הפלסטיני ולעצור את גל הפיגועים, שהתעצם במסגרת האינתיפאדה השנייה. המבצע היה נקודת המפנה באינתיפאדה השנייה, נקודה שלאחריה פחתו מאוד פיגועי הטרור, כמו גם מספר האבדות בישראל.
    במבצע נכבשו חמש מתוך שש הערים הפלסטיניות הגדולות ביהודה ושומרון, .ועוד מספר רב של כפרים
  • דניאל כהנמן - קבלת פרס נובל

    דניאל כהנמן - קבלת פרס נובל
    דניאל כהנמן נולד ב-5 במרץ 1934 בתל אביב. הוא גדל בפריז בזמן הכיבוש הגרמני. לאחר המלחמה, עלה לארץ ישראל עם אמו. הוא למד לתואר ראשון בפסיכולוגיה ובמתמטיקה באוניברסיטה העברית.
    לאחר מספר שנים, החל בלימודי דוקטורט בפסיכולוגיה באוניברסיטת קליפורניה בברקלי. ב-1993 עבר לאוניברסיטת פרינסטון, שם הוא עובד וחוקר כיום. לאחר זאת הוענק לו פרס נובל לכלכלה לשנת 2002 בישראל ובצרפת.
  • אסון מעבורת החלל קולומביה

    אסון מעבורת החלל קולומביה
    מעבורת החלל קולומביה
    מעבורת החלל קולומביה הייתה מעבורת החלל הראשונה של נאס"א, והמעבורת הרב-שימושית הראשונה בהיסטוריה. היא הייתה החללית הראשונה ששוגרה לחלל עם צוות אסטרונאוטים, למרות שלא ביצעה קודם לכן טיסות לא מאוישות. במהלך שירותה ביצעה 28 משימות לחלל והטיסה 160 אסטרונאוטים. ב-1 בפברואר 2003 היא התפרקה עם כניסתה לאטמוספרה, ועל סיפונה שבעה אסטרונאוטים, בהם האסטרונאוט הישראלי הראשון, אל"מ אילן רמון.
  • פרשת רמדיה

    פרשת רמדיה
    פרשת רמדיה סרטוןפרשת רמדיה היא סדרה של מקרי מוות, סכנות ומחלות של תינוקות, שהתרחשה בישראל עקב חסרונו של ויטמין B1 בתרכובת צמחית של מזון לתינוקות, מתוצרת החברה הגרמנית "הומנה", אשר שווקה על ידי החברה הישראלית "רמדיה". הפרשה נחשפה
  • אסון הצונאמי

    אסון הצונאמי
    הצונאמי בהודו
    הצונאמי נוצר מהתנגשות שני לוחות טקטונים במרכז האוקיינוס ההודי.האנרגיה של הצונאמי היה בערך כמו 10,000 פצצות אטום
    הצונאמי הרג יותר מ300,000 אנשים
    הצונאמי פגע במדינות אסיה:ערב הסעודית,תאילנד,אינדונזיה וסרילנקה ובמדינות אפריקה:דרום אפריקה,מדגסקר,קניה וסומליה
    עוצמת רעידת האדמה היתה 9.1.
    בעקבות הצונאמי מדינת ישראל שלחה סיוע, שכלל תרופות, משלחת רופאים וכן מומחים בזיהוי גופות מטעם זק"א ומשטרת ישראל.
  • תוכנית ההתנתקות

    תוכנית ההתנתקות
    תוכנית ההתנתקות סרטון
    תוכנית ההתנתקות היא תוכנית שבוצעה על ידי ממשלת ישראל בקיץ 2005 ובמהלכה פינתה ישראל באופן חד צדדי את תושבי ההתנחלויות מרצועת עזה, וכוחות צה"ל נסוגו ממנה באופן מוחלט לגבולות המדויקים של הקו הירוק באזור זה. את התוכנית יזם והוביל ראש ממשלת ישראל, אריאל שרון. בחבל עזה התגוררו ערב ההתנתקות כ-8,600 יהודים. פינוי האזרחים הושלם בתוך שמונה ימים וצה"ל השלים את פינויו מרצועת עזה ב-11 בספטמבר 2005. למחרת היום נערכו ברצועה ובהתנחלויות החרבות
  • מלחמת לבנון השנייה

    מלחמת לבנון השנייה
    מלחמת לבנון השנייה
    המלחמה נמשכה 34 ימים, מ-12 ביולי עד הפסקת האש ב-14 באוגוסט, אם כי כוחות צה"ל המשיכו לפעול בלבנון עד 1 באוקטובר. המלחמה נפתחה בתקיפה מתוכננת של חזבאללה באזור הגבול, בתקרית שבה נחטפו שני חיילי צה"ל ונהרגו שלושה, במקביל להפגזה ארטילרית כבדה. בעקבות האירוע הגיבה ישראל בתקיפה מסיבית, ראשית מן האוויר ולאחר מכן גם בעזרת יחידות הקרקע שנלחמו נגד כוחות החזבאללה בדרום לבנון. בסיום המלחמה קיבלה .מועצת הביטחון את החלטה 1701 האוסרת על הכנסת כל נשק לדרום לבנון
  • עדה יונת - קבלת פרס הנובל

    עדה יונת - קבלת פרס הנובל
    YouTubeעדה יונת נולדה ב-22 ביוני 1939 בשכונת גאולה בירושלים. יונת למדה בבית הספר היסודי בשכונת בית הכרם‏‏. בהיותה בת 11 בלבד, התייתמה מאביה ועברה עם אמה ואחותה לתל אביב, שם השלימה את לימודים לפרנסת משפחתה.‏ ב-1959, לאחר שירותה הצבאי, החלה בלימודים באוניברסיטה העברית בירושלים, ולמדה לתואר בוגר בכימיה ותואר מוסמך בביוכימיה וביופיזיקה. לאחר מכן קיבלה תואר דוקטור בהצטיינות במכון ויצמן למדע. ב-10 בדצמבר 2009 קיבלה את פרס נובל לכימיה.
  • השריפה בכרמל

    השריפה בכרמל
    <a href='https://youtu.be/oJDRjl9gRn4' > השריפה בכרמל (אסון הכרמל) הייתה שריפת יער נרחבת, שהתרחשה בחנוכה ה' תשע"א, מ-2 עד 6 בדצמבר 2010 באזור הכרמל שבמדינת ישראל. בשריפה נספו 44 בני אדם, כ-17,000 איש פונו מבתיהם וקרוב ל-25 קמ"ר (25,000 דונם) ובהם כמה מיליוני עצים אשר עלו באש‏. השריפה שרפה יער, חורש ובתי מגורים בשטח נרחב מתוך פארק הכרמל והישובים שבסביבתו, שטח המשתרע בין עספיא, שכונת דניה בחיפה, טירת כרמל, מגדים, כפר סיטרין - אור אבנר והכפר עין חוד. כבר ביומה הראשון הפכה השריפה לאסון השריפה.