2000-2010

By arielen
  • האינתיפאדה השנייה

    האינתיפאדה השנייה
    האינתיפאדה השנייהבספטמבר 2000 פרץ מרד פלסטיני נגד מדינת ישראל. שיאו של גל הטרור כלל פיגועי התאבדות במרכזי הערים, פעולות אלימות וקורבנות רבים משני הצדדים. בעקבות ההסלמה יצא צה"ל למבצע חומת מגן
  • אסון התאומים

    אסון התאומים
    ווידאופדיהב-11 בספטמבר 2001, 19 טרוריסטים חטפו ארבעה מטוסים. שניים מהם התרסקו לתוך המגדלים, מטוס נוסף התרסק לתוך בניין הפנטגון בוושינגטון הבירה ומטוס רביעי התרסק באזור חקלאי במדינת פנסילבניה. 2,977 בני אדם נרצחו במתקפת הטרור
  • מדלית זהב ראשונה לישראל באולמפידה

    מדלית זהב ראשונה לישראל באולמפידה
    גל מקבל מדליהגל פרידמן נולד ב-16 בספטמבר 1975 הוא גולש רוח ישראלי על גלשן מסוג "מיסטרל". הוא אלוף אולימפי והספורטאי הישראלי היחיד שזכה במדליית זהב אולימפית והיחיד שזכה בשתי מדליות אולימפיות.
  • פרס נובל בכלכלה לדניאל כהנמן

    פרס נובל בכלכלה לדניאל כהנמן
    פרופ' דניאל כהנמן, זוכה פרס נובל לכלכלה לשנת 2002, נולד ב-1934 בתל-אביב. ב-1954 סיים תואר ראשון בפסיכולוגיה ובמתמטיקה באוניברסיטה העברית. ב-1961 קיבל את הדוקטורט בפסיכולוגיה מהאוניברסיטה של קליפורניה בברקליי. הוא חזר ארצה ונמנה עם סגל המחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית עד שנת 1978. בשנה זו עבר לקנדה (ל-University of British Columbia) ואחר כך לאוניברסיטה של קליפורניה שבברקלי ולאוניברסיטת פרינסטון, שם הוא נמצא היום.
  • מבצע חומת מגן

    מבצע חומת מגן
    סרטוןמבית לבית, מדלת לדלת, מתפיסת מחבל מבוקש לתפיסה של מצבור נשק - כך נראה המבצע היסודי ביותר בלחימה בתשתיות הטרור ביהודה ושומרון, מבצע חומת מגן. המבצע שהביא את השקט והביטחון לכל חלקי הארץ מהדהד עד היום בישראל ובעולם. "הפקודות הן ברורות", אמר ראש הממשלה אריאל שרון. "להיכנס לערים ולכפרים שהפכו מקלט לטרוריסטים, לתפוס ולעצור את המחבלים ואת נותני חסותם, לפגוע בכל מי שיאחז בנשק, לשתק כל מי שינסה להתנגד לפעולת הכוחות או לסכן אותם ולהימנע מפגיעה באוכלוסייה אזרחית".
  • מותו של אילן רמון

    מותו של אילן רמון
    ווידאופדיהאילן רמון האסטרונאוט הישראלי הראשון, אל"מ בחיל האוויר, נספה על מעבורת החלל
    קולומביה שהתרסקה ב-1.2.2003 במהלך שובה מהחלל לכדור הארץ.
    ב 16 בינואר, לאחר שבוע של "הסגר" במרכז החלל של נאס"א והכנות אחרונות לקראת הטיסה, שוגר אילן רמון לחלל. בתמונתו האחרונה הוא נראה מנופף בידו לעיתונאים,סמוך ובטוח בנאס"א, בטיסה ובעצמו. רמון לא פחד לטוס. אצלו הטיסה הייתה חלק משגרת החיים.
    אילן רמון הספיק לשהות 16 יום בחלל ולבצע משם משימות מחקר שונות, ביניהם ניסוי שפיתחו תלמידי אורט מהחלל רמון כתב מכתבים למשפחתו ושוחח עי
  • חטיפת גלעד שליט

    חטיפת גלעד שליט
    ווידאופדיהגלעד שליט (נולד ב־28 באוגוסט 1986) הוא ישראלי שנחטף בזמן שירותו בצה"ל באזור כרם שלום ב־25 ביוני 2006 על ידי מחבלים פלסטינים, שהשתייכו לארגוני הטרור חמאס, ועדות ההתנגדות העממית וצבא האסלאם. שליט הוחזק בשבי ברצועת עזה במשך כחמש שנים וארבעה חודשים (1,941 ימים). במסגרת עסקה בין ישראל לחמאס הוא שוחרר והושב לישראל ב-18 באוקטובר 2011, תמורת שחרור 1,027 אסירים ביטחוניים, בהם מאות אסירי עולם.
  • מלמת לבנון השנייה

    מלמת לבנון השנייה
    סרטוןמלחמת לבנון השנייה, מלחמה שניהלה ישראל נגד ארגון חיזבאללה בקיץ 2006. במהלכה נורו לעבר יישובי צפון מדינת ישראל אלפי רקטות וכוחות צה"ל פלשו לשטח לבנוןן. מלחמת לבנון השנייה החלה ב-12 ביולי 2006 עם חטיפתם של שני חיילי צה"ל. הלחימה הסתיימה ב-14 באוגוסט 2006 בעקבות כניסתה לתוקף של הפסקת אש שהושגה בחסות האו"ם.
  • מטבע השנקל

    מטבע השנקל
    2 שקלים חדשים, (מכונה בשם בשם שנקל), הוא מטבע מסדרת המטבעות של השקל החדש. המטבע הוכנס למחזור ב 9 בדצמבר 2007, לאור החלטת בנק ישראל להקטין את כמות ההטבעה, היצור וההחזקה, וליעל את התשלום במזומן.
  • המשבר הכלכלי

    המשבר הכלכלי
    תכנית חיסכוןהעולמי של 2008, הקרוי גם משבר האשראי העולמי, הוא משבר גדול עולמי חריף, אשר הכה בעולם בשנים 2008-2009.
    השנים שקדמו למשבר היוו תקופה גרועה כלכלית בארצות הברית.
    תקופה זו התבטאה בעלייה בצריכה הפרטית ועלייה ניכרת במחירי הנדל"ן.
    החל מאמצע 2009 נרשמו בכלכלה העולמית סימני התאוששות
  • עופרת יצוקה

    עופרת יצוקה
    וידאופדיהתקיפת צה"ל החלה באמצעות ירי מסיבי של חיל האוויר אשר פגע בתשתיות ארגון החמאס ובאנשיו. דגש רב הושם על אלמנט ההפתעה, ואכן יומו הראשון של המבצע תפס את אנשי החמאס בלתי-מוכנים. מבצע עופרת יצוקה, מבצע של כוחות צה"ל ברצועת עזה שנפתח ב-27 לדצמבר 2008 והסתיים ב-17 לינואר 2009. מטרת המבצע היתה לפעול נגד תשתית החמאס ברצועה ולהביא להפסקת ירי הרקטות על שטח ישראל. הפעילות הצבאית הסתיימה בהפסקת אש חד-צדדית של ישראל. בהמשך המבצע הצטרפו ללחימה גם כוחות חיל הים וב-4 לינואר החלה כניסת הכוחות הקרקעיים.
    סיכום עופרת י