Muhammad041

מוחמד מאת עידן פניאן ז'7

  • 570

    לידת מוחמד

    לידת מוחמד
    בשנת 570 בערך נולד מוחמד במכה. אביו היה עבדאללה בן עבד אל-מטלב ואמו הייתה אמינה. אביו מת עוד בטרם לידתו ואמו מתה בגיל צעיר. בן לשבט קורייש.
  • 576

    התייתם מאימו

    התייתם מאימו
    בשנת 576 בהיותו בן 6 התייתם מאימו
  • Jan 1, 606

    הולדת בתו, פאטמה

    הולדת בתו, פאטמה
    בשנת 606 או 614 נולדה בתו של מוחמד, פאטמת והיא נחשבת לאישה הקדושה באסלאם השיעי, ובדומה לאימאמים השיעים, הם סבורים כי היא מושלמת ומעולם לא ביצעה טעות ("עיצמה"). היא נולדה במכה
  • Jan 1, 610

    הופעת מוחמד כנביא

    הופעת מוחמד כנביא
    על פי עדותו, בשנת 610, בהיותו כבן ארבעים, כשהתבודד כהרגלו בהרים, התגלה לפני המלאך גבריאל. המלאך ציווה עליו למסור לבני האדם את דברי האל. הוא התעלם מן הציווי, אך המלאך התגלה אליו שוב ושוב. אז הבין מוחמד שהאל בחר בוא לנביא. הוא החליט לקבל עליו את השליחות וקרא להאמין באללה, אל יחיד ובלתי נראה.
  • Jan 1, 622

    הג'רה

    הג'רה
    תושבי מכה התנגדו למוחמד וככל שגברה ההתנגדות, גברה הסכנה לשלומם של מוחמד ומאמיניו ולחייהם. לכן הם עזבו בסתר את מכה
    וברחו לית'רב. בריחה זאת מכונה הג'רה. ההג'רה התרחשה בשנת 622 לסה"נ, ומאז מתחילה ספירת השנים של המוסלמים. שנת 622 לסה"נ היא השנה הראשונה בלוח המוסלמי-שנה 1 להג'רה.
  • Jan 1, 623

    מלחמת בדר

    מלחמת בדר
    כשסבלה העיר ית'רב מרעב, פקד מוחמד לתקוף שיירות המובילות מזון כדי להשיג מזון לעיר. ב-623 יצא מוחמד יחד עם 300 אנשים לתקוף שיירה סורית שנסעה למכה, ושהובילה כ-50,000 דינר זהב. ראש השיירה, אבו סופיאן, שמע על כך והזעיק תגבורת ממכה. בני קריש שלחו 950 איש, אך מוחמד הצליח להביס אותם במקום שנקרא בדר. קרב בדר נחשב עד היום במסורת המוסלמית סמל ומופת לגבורה.
  • Jan 1, 630

    כריתת ברית שלום עם מכה

    כריתת ברית שלום עם מכה
    שליטי מכה כרתו עם מוחמד ברית שלום -שמונה שנים לאחר שנמלט מן העיר
  • Jun 8, 632

    מות מוחמד

    מות מוחמד
    ב-8 ביוני 632, חלה מוחמד ומת בבית אשתו
  • מוחמד נשא לאישה את חדיג'ה

    מוחמד נשא לאישה את חדיג'ה
    בהיותו בן 25 נשא לאישה את חדיג'ה אלמנה עשירה, שהייתה מבוגרת ממנו ואצלה הוא עבד במסחר
  • הסכם חודייביה

    הסכם חודייביה
    ב-628 הושג הסכם בין מוחמד לאנשי שבט קריש שעצר את המלחמה ביניהם לזמן-מה. הסכם זה, המכונה הסכם חדיביה נחשב באסלאם כהסכם משפיל, שכן אנשי שבט קוריש לא הסכימו שמוחמד יחתום עליו בתואר שליח האל, אלא כמחמד בן עבדאללה בלבד. במקביל נוצר סכסוך בין מוחמד לאנשי ח'יבר היהודים, שהיו חקלאים. בקרב שהתחולל ביניהם, הידוע בשם קרב חייבר, הרג מוחמד 100 איש. יתר היהודים נכנעו והגיעו להסכם על-פיו ימסרו למוחמד ואנשיו מחצית מיבוליהם. הסכם זה שימש מאוחר יותר באימפריה המוסלמית כדגם להסדר על-פיו יהודים ונוצרים יכולים לחיות