-
Carles II va morir sense descendència i va causar l'enfrontament entre els dos candidats per el tron.
-
Austria, Anglaterra i els Països Baixos, tenien por del poder que anava acumulant el rei francès i es van aliar amb l'arxiduc Carles, formant així la Gran Aliança de l'Haia.
-
Gran Bretanya i els austriasistes catalans van firmar un pacte secret a Gènova. Gran Bretanya prometia ajuda militar i respecte a les constitucions de Catalunya.
-
L'arxiduc Carles d'Austria jura les Constitucions catalanes i va ser proclamat rei.
-
Els partidiaris de Felip V, van guanyar la Batalla d’Almansa i van ocupar Aragó, Lleida i València.
-
Carles marxa de Viena i els anglesos no respecten el pacte de Gènova
-
Amba la Pau d’Utrech les potències europees volen Felip V com a rei però aquest renuncia als territoris europeus
-
Barcelona va estar assetjada durant 14 messos, l'11 de setembre del 1714, els borbons van ocupar la ciutat.
-
Els borbons van fer canvis, com ara fer del castellà la llengua oficial, suprimir les institucions del govern, ... I van dictar el Decret de Nova Planta.
-
Van dictar el Decret de Nova Planta, per qual imposaven formes de govern diferents a les que hi havia, ja que Felip V va implantar un sistema absolutista.