-
Constantinoble va caure perquè els Turcs i el Otomans la van envair amb molt poc temps, així fent-la del seu territori.
Amb la caiguda van empitjorar les rutes comercials, tancant la ruta d'Europa a Àsia. Tot això va provocar greus problemes econòmics. -
En Bartolomeu Dias, va ser de les primeres persones trobar noves rutes de comerç, ja que va creuar el sud d'Àfrica i va obrir pas a l'oceà Índic; però no va arribar a la Índia.
-
En Vasco da Gama era el compatriota d'en Bartolomeu Dias, però va ser Vasco de Gama la primera persona en arriba a l'Índia.
-
El fet que va destacar més de totes les expedicions va ser el descobriment d'Amèrica; que la va descobrir Cristòfol Colom.
Colom es veia capaç de travessar l'oceà per arribar a el que ell creia l'Índia però que en realitat era l'actual Amèrica. En aquesta expedició hi va anar amb 3 vaixells la Pinta, la Niña i la Santa María, ell tripulava la Sant María. -
En el segon viatge que va fer Colom hi va anar amb 17 vaixells i 1200 homes. Aquest viatge tenia l'objectiu de trobar noves riqueses però al final van trobar un nou territori Jamaica, i van poder confirmar la ruta més ràpida i segura.
-
En aquest tercer viatge hi havia manca de mariners per tant es van afegir delinqüents indultats.
Van partir en diversos motins, però van aconseguir trobar l'illa de Trinitat, i la desembocadura del riu Orinco. -
En el quart viatge de Colom van anar-hi amb 4 vaixells i 150 mariners.
Van seguir explorant el centre i el sud d'Amèrica, més concretament Nicaragua, Costa Rica i Panamà. -
Hernan Cortés sortí de Cuba amb mil soldats, 32 cavalls i 17 canons. Hernan va conquerir l'imperi asteca, amb l'ajuda de la seva amant " La Malinche". Va aconseguir dominar la capital asteca després de molts combats sagnants. Finalment va aconseguir la conquesta d'asteca, així donant lloc al nou territori anomenat Nova Espanya(1521).
-
Magallanes sortí de Sevilla amb 5 vaixells i 250 homes. L'objectiu era creuar l'oceà l'Atlàntic fins arribar a l'oceà Pacífic. El primer any de viatge, a part de tots els contratemps que van tenir van aconseguir arribar a les illes Filipines. Magallanes va morir poc desprès, per tant Elcano el va rellevar, i es va posar de capità. Van aconseguir arribar a la Península, amb 18 homes i amb una sola nau, la Victòria. Així van poder demostrar que la terra era rodona i molt més gran del que pensaven.
-
Francisco Pizarro va arribar al territori inca amb l'objectiu de colonitzar-los. Als inques en sentir canons i veure la cavalleria van marxar atemorits. A part Francisco i els seus cavallers van empresonar i executar al governador inca Atahualpa.
-
Francisco Pizarro va ocupar la ciutat principal d'Asteca, fent així que la conquerissin completament.
-
Francisco Pizarro va descobrir les mines Potosí, que es trobaven a la ciutat Asteca. Aquelles mines eren el principal subministrament de plata a tota l'Amèrica ja conquerida.