-
L'imperi Romà va patir una crisis generalitzada i per tant també a Hispània, que provocarà la debilitat de l'Imperi
-
Entre els seus dos fills. A Honori li correspongué la part d'Occident, i a Arcadi la part d'Orient
-
Per la mort de l'emperador Teodosi
- Imperi Romà d'occident, amb capital a Roma 1r emperador: Honori
- Imperi Romà d'orient, amb capital a Constantinoble/Bizanci 1r emperador: Arcadi -
-
Entran a Hispània els tres pobles bàrbars (Sueus, Vàndals i Alans)
-
-
Com aliats de Roma per expulsar als anteriors, dominen casi tota la Pen. Ibèrica i el sud de la Gàl·lia, expulsen els vàndals i alans al nord d'Àfirca i arraconaren els sueus a les terres de l'actual Galícia.
-
Són conquistades pels vàndals
-
Quan el cap dels ostrogots, Odoacre, va deposar al darrer emperador romà d'occident, Ròmul Augústul, això va donar lloc a la divisió de l'imperi en regnes germànics independents.
-
Desaparició de l'imperi Romà d'Occident i l'imperi Romà d'Orinet es converteix en l'imperi Bizantí
-
Casi tota Hispània i el sud de la Gàl·lia
-
A la batalla de Vouillé. La seva derrota va provocar l'expulsió del sud de la Gàl·lia i l'estableiment definitiu a Hispània amb capital a Toledo
-
Intenta recontruir l'imperi Romà però només aconsegueixquasi totes les terres banyades pel Mediterrani
Concetra tots els poders: militar, polític i religiós
Pera, barri de comerçiants estrangers i Corn d'Or, port comercial més importatn de la ciutat de Constantinoble
Recopila les lleis romanes en 12 llibres, El Codi de Justinià i embelliment de Constantinoble -
Les Illes Balears són incorporades a l'imperi Bizantí
-
Quan varen conquerir el regne dels sueus i el sud d'Hispània
-
Es va convertir al catolicisme i va impulsar la unitat religiosa
-
Pèrdua de territoris davant els llombards a la península Itàlica, els visigots a la Península Ibèrica i els musulmans a la costa mediterrània d'Àfrica, Síria i Palestina, l'imperi es replega sobre la zona oriental. El grec serà la llengua oficial
-
Va compilar les lleis per a tot el regne en l'anomenat Fur Jutge o Codi de Recesvint
-
Durant la segona meitat del segle VII, les lluites entre el rei i els nobles es varen instensificar.
-
Recupera una part de les terres perdudes i es recupera la prosperitat econòmica
-
L'imperi es descompon, especialment per la forta presió de l'imperi turc
-
Separació de la esglesia bizantina ortodoxa de la romana catòlica
-
Desaparició de l'imperi Bizantí davant l'imperi turc