-
Va néixer l'any 570 dC a la Meca en una família acomodada.
-
Es va quedar orfe a sis anys i ben aviat va començar a treballar com a caravaner al servei de Jadicha
-
A vint-i-cinc anys Mahoma es casa amb una vídua rica
-
L'any 610, va tenir una visió de l'arcàngel Gabriel, que li va ordenar memoritzar i recitar els versos que contenen la doctrina d'Al·là. A partir de llavors va començar a predicar una nova religió, l'Islam, que significa submissió a la voluntat d'un Déu únic: Al·là.
-
L'any 622 va haver de fugir de la ciutat i es va traslladar a Yatrib, que després va adoptar el nom de Medina.
-
L'any 630 després de convertir-se en cap polític i religiós de la ciutat de medina, va reclutar un exèrcit va conquerir la Meca.
-
Mahoma va morir l'any 632
-
Els successors de Mahoma són familiars i amics que van adoptar el títol de califa. Residien a Medina i es van estendre per Síria, Palestina, Egipte, part del nord d'Àfrica, Mesopotàmia i Pèrsia.
-
El califat ortodox envaeix Mesopotàmia
-
Envaeixen Síria
-
S'inicia la construcció de la Meca
-
Envaeixen Palestina
-
Envaeixen Egipte
-
Envaeixen el Nord d'Àfrica
-
Envaeixen Pèrsia
-
És la successió hereditària de la família dels omeies, el califat es va traslladar a Damasc. Es va expandir cap al nord d'Àfrica i la península Ibèrica fins al Turquestan i la vall dels Indus.
-
El califat omeia envaeix el nord d'Àfrica
-
Envaeixen Turkestán
-
Envaeixen la vall de l'Indus península Ibèrica
-
Batalla de Poitiers. Derrota musulmana pels francs.
-
Apareixen després dels omeies amb la capital Bagdad. A partir de les conquestes de Creta i Sicília l'expansió es va aturar.
-
El califat abbassí envaeix Sicília i Creta
-
Els turcs seljúcides prenen Bagdad, però hi mantenen els reis abbassís
-
Els mongols envaeixen l'imperi Islàmic posant-li fi l'any 1258