Eix crònologic historia

  • 395

    Divisió l'imperi d'occident

  • 409

    Sueus,alans i vandals van enviar la península ibérica.

    suevos, vándalos y alanos atravesaron los Pirineos y se extendieron por la península ibérica exterminándolo todo a su paso.
  • 451

    Els huns van avançar a gàl.licia pero va ser expulsats despres de la batalla dels camps catálanics .

  • fi de l’imperi d’occidient.
    476

    fi de l’imperi d’occidient.

    La caiguda de l'Imperi Romà d'Occident va ser un procés gradual en què l'Imperi va perdre la seva capacitat de governar i controlar els seus grans territoris, que es van fragmentar en diverses entitats polítiques independents.
  • Els francs van expulsar de la gal·lica de la als visigots.
    507

    Els francs van expulsar de la gal·lica de la als visigots.

    Tras el fin del Imperio romano en el año 476, los visigodos obtienen su independencia. En 507 son expulsados de la Galia por los francos. Durante el periodo visigodo se ruralizó la economía. La sucesión de los diferentes monarcas visigodos se caracteriza por la subida al trono tras el asesinato de su antecesor.