-
Al 1479 neix Juana la loca.
-
Colon va descobrir Amèrica
-
al 1500 neix carles I i mor al 1558.
-
Carles I va ser coronat a castella que era el centre politic mes gran que havia existit fins el moment. Tambe no sabia castella ni la cultura espanyola aixi que contrata cansellers extranjers.
-
Carles I va lluitar contra luterans perquè els Luterans creien que l'esglesia no es mereixia tant poder.
-
Va estar la revolta de les germanies que els ciutadans de valencia, catalunya i les illes balears es revolucionen contra Carles I. per això va contratar consellers de castella.
-
Va estar la revolta de les comunitats que va ser que els ciutadans de Castella es van revolucionar contra Carles I.
-
Al 1527 neix Felip II i mor al 1598.
-
Carles I lluita contra els Turcs al mar mediterrani. Guanya terra però no mar.
-
Carles va repartir els territoris amb el seu fill i amb el seu germa Ferran.
-
Felip II va eredar el tro al 1556 però no va eredar portugal fins al 1586 que le va eredar perquè el seu avi va morir.
-
Holanda es revolta contra Felip II per independitzarse i ho aconsegueixen.
-
Anglaterra ajuda a holanda a independitzarse contra felip II
-
felip II va vencer els turcs al mar en la batalla naval de lepant, a Grecia. Va acabar així amb el domini turc al mediterrani.
-
al 1578 neix felip III i mor al 1621.
-
carles I s'uneixen al regne de portugal perquè es va casar amb isabel de portugal.
-
Felip II va enviar l'armada invencible contra el regne unit. Al 1588 l'armada invencible va ser derrotada per Inglaterra.
-
Felip II va deixar de ser rei perquè va morir al 1598 i li dona el seu tro a Felip III.
-
Newton li cau una poma al cap i descobreix la gravetat