-
L'emperador romà Aureliano va abandonar la Dàcia, regió al nord del Danubi, i els visigots van emprendre cap al 300 l'ocupació del territori, i van entrar com a mercenaris al servei dels romans.
-
el regne suevo va ser conquerit pel rei visigot Leovigildo i el seu territori es va incorporar al Regne visigot de Toledo.
-
410 Els visigots saquegen Roma i mor el seu cap Alarico.
-
quan va ser conquerit per Belisario a la Guerra Vàndala i incorporat a l'Imperi Romà d'Orient. Els vàndals supervivents es van assimilar a la població africana indígen.
-
Aquest fet marca la fi de l'Imperi Romà: l'imperi occidental desapareix mentre que l'imperi oriental bizantí sobreviu fins a la caiguda de Constantinoble.
-
segle VI el naixement del Regne Visigot de Toledo
-
El regne hispanovisigodo va adoptar Toledo com la seva capital. La monarquia es va fomentar amb una unificació jurídica, política, religiosa i territorial.
-
Així, el 585, Leovigildo va aconseguir controlar la regió de la Sabari.
-
La setmana del 19 al 26 de juliol de l'any 711 va resultar crucial per a la història de la península Ibèrica. Entre aquests dies, es va lliurar la decisiva batalla que va enfrontar les tropes del Califat Omeia de Damasc, capitanejades per Tàriq ibn Ziyad, amb l'Exèrcit visigot, comandant pel rei Rodrigo.