-
Period: 1544 to
Maddalena Casulana
Maddalena Casulana va néixer cap al 1544 a Casole d'Elsa, Itàlia, i va morir cap al 1590. Va rebre una formació musical avançada, tot i que no es coneixen detalls concrets sobre els seus estudis. Tocava el llaüt i el clavecí.
Importància: Va ser la primera dona en publicar música impresa i es va destacar en el madrigal italià. -
Period: 1550 to
Vittoria Aleotti
Vittoria Aleotti va néixer cap al 1575 a Ferrara, Itàlia, i se sap que encara vivia després de 1620. Es va formar musicalment en un convent de la seva ciutat natal. Tocava el clavicèmbal i l’òrgan.
Importància: Va ser la primera dona en publicar música religiosa i va destacar en la composició de madrigals. -
Period: 1550 to
Sulpitia Cesis
Sulpitia Cesis va néixer el 1577 a Mòdena, Itàlia, i se sap que encara vivia després de 1619. Es va educar musicalment al convent de Sant Geminiano de la seva ciutat natal. Tocava l’òrgan.
Importància: Va compondre motets per a veus femenines i va innovar en l’ús del doble cor. -
Period: to
Isabella Leonarda
Isabella Leonarda va néixer el 1620 a Novara, Itàlia, i va morir el 1704. Es va formar en música i teologia al convent d’Ursulines de Novara. Tocava l’òrgan i el clavicèmbal.
Importància: Va ser la primera dona a escriure sonates per a violí i una de les compositores més prolífiques del Barroc.