LA HISTÒRIA DELS VIDEOJOCS

  • INTRODUCCIÓ DELS VIDEOJOCS COM ENTRETENIMENT A LES UNIVERSITATS

    INTRODUCCIÓ DELS VIDEOJOCS COM ENTRETENIMENT A LES UNIVERSITATS
    El desenvolupament de videojocs en ordinadors de grans proporcions en les universitats va sorgir a principis de la dècada de 1970. Només hi ha un petit record d'aquest jocs, ja que no es van comercialitzar. Les persones implicades, generalment estudiants, van crear alguns jocs electrònics molt primitius malgrat utilitzar recursos informàtics molt cars, i per tant, no estava a l'abast de gaire gent. De totes maneres, es va distribuir a petita escala dos realitzacions dissenyats pels estudiants d'
  • CRISIS DELS VIDEOJOCS

    Al 1977, la fabricació de consoles obsoletes i clons del Pong va fer que es vengessin molts dels sistemes en "stock", creant un gran forat al mercat i provocant que empreses com Fairchild i RCA abandonessin els seus projectes de les videoconsoles. Només Atari i Magnavox van perdurar en el mercat a les llars. No obstant això, aquesta crisi va ser molt menor a la del 1983.
  • SEGONA GENERACIÓ (1977-1983)

    En les primerenques consoles, el codi font d'un o més jocs van ser integrats en microxips usant una lògics discreta, i no es van afegir més jocs addiccionals. A mitjans dels 70, els videojocs que es trobaven eren amb cartutxs. Programes que eren gravats en xips ROM que estaven muntats dins de cartutxs de plàstic que es podien connectar a la consola col·locant-les a les ranures. Quan el videojoc estava col·locant a la consola i els microxips eren dins la ranura, els microprocessadors de la consol
  • VIDEOJOCS PORTATILS AMB PANTALLES LCD

    VIDEOJOCS PORTATILS AMB PANTALLES LCD
    El Game & Watch de Nintendo va començar al 1980. L'èxit d'aquests sistemes portàtils de LCD van propiciar que dotzenes d'empreses de joguines i videojocs fessin els seus propis videojocs portàtils, com còpies dels títols del Game & Watch o adaptacions de videojocs recreatius clàssics. Amb la millora de la tecnologia del LCD es van poder crear nous sistemes portàtils que consumien menys bateria que els videojocs de LED o VFD. Un dels aspectes d'aquesta millora dels LCD és que eren més petits, i p
  • INICI DEL JOC EN LINEA

    HISTÒRIA DELS VIDEOJOCSLINKHi havia uns sistemes de xarxa anomenats BBS, els quals, es van utiitzar alguns videojocs d'aventures textuals i "blackjack"s (normalment jugat en punts en comptes de diners reals). En aquests sistemes BBS (que es podia estar en més d'una persona en xarxa), hi van haver alguns altres videojocs que també es van jugar en línia, però, en aquest cas, eren una varietat dels videojocs de rol de fantasia anomenats MUD, que sovint estaven ambientats en masmorres amb una multitud de jugadors jugant-hi en
  • Crisi dels videojocs de 1983

    La crisi dels videojocs del 1983 va ser un llarg any, el qual, la indústria dels videojocs va patir una greu crisi i van tancar un gran nombre d'empreses que produïen consoles i ordinadors personals a l'Amèrica del Nord a finals del 1983 i a principis del 1984.
  • Tercera generació (1985–1989)

    Tercera generació (1985–1989)
    La crisi dels videojocs del 1983 va ser un llarg any, el qual, la indústria dels videojocs va patir una greu crisi i van tancar un gran nombre d'empreses que produïen consoles i ordinadors personals a l'Amèrica del Nord a finals del 1983 i a principis del 1984.
  • L'edat d'or de les màquines portàtils

    L'edat d'or de les màquines portàtils
    Al 1989, Nintendo va llançar la Game Boy, la primera consola portàtil des que es va intentar desafortunadament amb Microvision. L'equip de disseny estava dirigit per Gunpei Yokoi que també va ser responsable dels sistemes Game & Watch. També es va incloure al sistema el Tetris, un videojoc de trencaclosques popular. Algunes portàtils rivals van tenir també el seu debut al mateix temps, incloent la Sega Game Gear i l'Atari Lynx (la primera portàtil amb pantalla LCD amb color). A través d'altres s
  • Quarta generació (1989–1996)

    Quarta generació (1989–1996)
    La Sega Mega Drive (coneguda a l'Amèrica del Nord com la Sega Genesis) va ser posada a prova davant el mercat al 1989. Nintendo va respondre en aquest sistema de nova generació amb la coneguda Super NES al 1991. La TurboGrafx-16 de NEC Corporation va debutar davant el mercat al mateix temps que la Genesis, però no va tenir gaire èxit als EUA ja que hi havia pocs videojocs i una distribució amb excessives restriccions imposades per Hudson.Es va llançar Mortal Kombat al mateix temps per a les dues