מגילת העצמאות נויה מרחבי ציר זמן

By noyamar
  • התכנסות בקונגרס הציוני לשמיעת תאודור הרצל

    התכנסות בקונגרס הציוני לשמיעת תאודור הרצל
    בשנת תרנ"ז 1897 התכנס הקונגרס הציוני לקול קריאתו של הוגה חזון המדינה היהודית תאודור הרצל,והכריז על זכות העם היהודי לתקומה לאומית בארצו.
  • זכות העם היהודי לתקומה עצמאית בארצו הוכרה בהצהרת בלפור

    זכות העם היהודי לתקומה עצמאית בארצו הוכרה בהצהרת בלפור ואושרה במנדט מטעם חבר הלאומים,אשר נתן במיוחד תוקף בין לאומי לקשר ההיסטורי שבין העם היהודי לבין ארץ ישראל ולזכות העם היהודי להקים מחדש את ביתו הלאומי.
  • השואה

    התחילה ב-1 בספטמבר 1939 והסתיימה בשנת 1945 .
    השואה שנתחוללה על עם ישראל בזמן האחרון, בה הוכרעו לטבח מיליונים יהודים באירופה, הוכיחה מחדש בעליל את ההכרח בפתרון בעית העם היהודי מחוסר המולדת והעצמאות על-ידי חידוש המדינה היהודית בארץ-ישראל, אשר תפתח לרווחה את שערי המולדת לכל יהודי ותעניק לעם היהודי מעמד של אומה שוות-זכויות בתוך משפחת העמים.
  • עצרת האומות המאוחדות קיבלה החלטה המחייבת הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל

    ב-29 בנובמבר 1947 קיבלה עצרת האומות המאוחדות החלטה המחייבת הקמת מדינה יהודית בארץ-ישראל; העצרת תבעה מאת תושבי ארץ-ישראל לאחוז בעצמם בכל הצעדים הנדרשים מצדם הם לביצוע ההחלטה. הכרה זו של האומות המאוחדות בזכות העם היהודי להקים את מדינתו אינה ניתנת להפקעה
  • הכרזה על מדינה יהודית

    הכרזה על מדינה יהודית
    הכרזה זו, במושב מועצת המדינה הזמנית, על אדמת המולדת, בעיר תל-אביב, היום הזה, ערב שבת, ה' אייר תש"ח, 14 במאי 1948.
  • קביעה על ועד להקמת השלטונות הנבחרים והסדירים של המדינה בהתאם לחוקה

    קובעים שהחל מרגע סיום המנדט, הלילה, אור ליום שבת ו' אייר תש"ח, 15 במאי 1948, ועד להקמת השלטונות הנבחרים והסדירים של המדינה בהתאם לחוקה שתיקבע על-ידי האספה המכוננת הנבחרת לא יאוחר מ-1 באוקטובר 1948 - תפעל מועצת העם כמועצת מדינה זמנית, ומוסד הביצוע שלה, מנהלת-העם, יהווה את הממשלה הזמנית של המדינה היהודית, אשר תיקרא בשם ישראל.